reklama

Poistná udalosť

Vážená poisťovňa, v odpovedi na Váš List, v ktorom Ste ma žiadali o spresnenie môjho pracovného úrazu uvádzam nasledovné:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Do oznámenia o úraze som uviedol, že som si pracovný úraz spôsobil sám. Som zamestnaný ako murár a v uvedený deň som pracoval na stavbe domu. Po dokončení práce mi zostalo asi 250 kg tehál na streche dokončeného domu. Zišiel som teda dolu, tam som cez pripravenú kladku vytiahol prázdny sud, do ktorého som chcel uložiť tieto zostávajúce tehly. Lano som dolu pevne zabezpečil a šiel som na strechu naložiť tehly do suda Po naložení všetkých tehál som zišiel päť dolu, aby som ten sud s tehlami spustil. V poistnej zmluve máte uvedené, že vážim iba 75 kg. V momente, keď som lano odviazal a držal ho iba v ruke, uistil som sa o tom, že zemská príťažlivosť (inteligenti tomu hovoria "gravitácia") existuje. ako som už uviedol, sud ktorý má sám 25 kg, bol naložený ďalšou tiažou 250 kg tehál. Ako si veľmi ľahko domyslíte a predstavíte, bol to márny súboj - moja váha 75 kg nemohla odolať tak ťažkému sudu a než som si uvedomil tieto súvislosti, bol som už v prudkom pohybe nahor (pomer síl 1 ku 4) a sud (sviňa jedna) ktorý bol pôvodne na úrovni strechy domu, padal smerom dolu. Samozrejme na úrovni asi tretieho poschodia sme sa stretli - ja a menovaný sud. To vysvetľuje tú zlomeninu lebečnej kosti a lícnej ako aj vykĺbenie ramena. Po tomto stretnutí so sudom som však pokračoval stále nahor, až som sa zastavil s prstami uviaznutými v kladke. Napriek veľkej bolesti a plackatým prstom som sa stále držal lana.(nebolo iného sa držať). Ale v tom momente sud s tehlami dopadol na zem a rozbilo sa dno! Ako som už uviedol sud sám o sebe váži 25 kg a ja, ako máte v poistnej zmluve vážim 75 kg. No a keďže gravitačný zákon medzitým nezrušili ani nenovelizovali, stále platil. Ľahko si domyslíte nasledujúci dej - ja s mojimi 75 kg hore na kladke a sviňa sud - už vyprázdnený a vážiaci iba 25 kg - dolu. Neviem koľko to trvalo ale bolo to rýchle- znovu sme sa stretli. Ja (75kg) letiaci dolu a sviňa sud (25kg, rok výroby 1978) nahor. V okolí tretieho poschodia sme sa znovu stretli - následkom sú zlomeniny oboch členkov. Členkov preto, lebo som padal v pozore. Padal som teda ďalej smerom nadol, kde som prudko dopadol na zem (tvrdú, nepršalo už 2 mesiace), čím vysvetľujem rozdrvené kolená a panvu. V týchto strašných bolestiach som už nedokázal lano držať v rukách, preto som ho pustil. Priznávam sa, že som mal viac uvažovať ale nešlo to. Tým sa stalo, že sviňa sud v spolupráci so sviňa gravitáciou sa ocitol v prudkom pohybe nadol presne na miesto kde som ležal - to vysvetľuje tie moje tri zlomené rebrá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dúfam že som Vám dostatočne vysvetlil priebeh poistnej udalosti. Čo si ešte pamätám, sud po dopade ma mňa sa skotúľal a zlomil mi palec pravej ruky

S pozdravom Matej Korčok




- zdroj: internetová pošta

Ondrej Kazík

Ondrej Kazík

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som muž, ktorý chce vyjadriť slobodne svoj názor bez toho aby bol za svoj názor postihovaný. Chcem písať o všeličom, čo ma len napadne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu