reklama

Nie je práca ako práca

Doma som sa už nudil. Prečítal som všetko čo sa dalo, práce na rekonštrukcii chalupy skončili, aspoň nateraz. Je zima. Ostatné dokončím svojpomocne v lete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Fasáda nanovo nahodená, vnútorné omietky hotové, už len natrieť okná, v jednej izbe dať dole starú omietku, nahodiť novú, vymaľovať, na letnej kuchynke opraviť strechu, vykopať novú jamu na suché WC, urobiť nový betónový poter na chodník..... Že už len toto a toto. Nevadí, baví ma to. Ešte keby mi za platili... Som samouk na omietky a tak trochu domáci kutil. Nejeden murár pochválil moju prácu. Len kde zobrať peniaze na rekonštrukciu?

Inzerát. Prijmeme vodiča na rozvoz, vodičské oprávnenie B, C. To by bolo niečo pre mňa. Rád šoférujem, Cééčko mám, tak som poslal žiadosť so životopisom. Zobrali ma. Síce bez praxe ale zamestnal som sa v jednej nemenovanej firme ako vodič rozvozu. Vybavil som si kartu vodiča, zdravotný preukaz, psychotesty. Skúšobná doba tri mesiace. Však ak sa mi nebude páčiť, môžem kedykoľvek odísť počas skúšobnej doby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skoro ráno do práce. Niekedy o tretej, inokedy o štvrtej, alebo piatej. Naložiť tovar od 2 do 5 ton. Rozvoz po dvadsiatich až tridsiatich prevádzkach. Som v skúšobnej dobe, inak tridsaťtri až štyridsať obchodov. Ťažká práca! Prvý mesiac ruky vyťahané ako orangutan, svalovica, kríže v kýbli. Naložené 3 tony, počas rozvozu mi rukami prešlo 6 ton tovaru. Jazda maximálne deväť hodín, príchod domov 16,00 - 19,00 hod. kým tovar nerozveziem. Autá v hroznom technickom stave! S vlastným autom by som v takom stave ani z dvora nevyšiel! Som unavený! Zaspávam pri večerných televíznych novinách. 20,00 idem spať, ráno 04,00 vstávam!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne druhý mesiac! Deň výplaty. Výplatná páska ukazuje odpracovaných dvadsať dní, odmena za prácu štyristopäťdesiat eur v čistom. Môžem sa ja na takú prácu vykašlať! Od nevidím do nevidím za volantom a oni mi dajú štyristopäťdesiat eur a dvadsať stravných lístkov. Vydržím ešte tretí mesiac, možno to bude lepšie. Bolo, o päťdesiat eur viac! Odchádzam. Dávam výpoveď. Obdivujem chlapov, ktorí tam vydržali šesť až desať rokov.

Prečo odchádzate? Znela otázka nadriadeného. Že prečo? Pri pohovore ste povedali, že keď rozveziete, tak už okolo desiatej dvanástej hodiny máte fajront. Ha, ha, za tri mesiace ani raz som nerozviezol do dvanástej! Nemáme peniaze na opravy. Znela odpoveď na technický stav vozidiel. Menej obchodov sa nedá, máme veľa odberateľov, a od tridsaťjedna obchodov máte vyššiu tarifu k platu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vy ste v práci od ôsmej do pol piatej a zarobíte viac ako vodič! Nie je to trochu smiešne. Ja sa nemám ani kedy najesť ak chcem ukončiť rozvoz čo najskôr. Vodiči sú vám ľahostajní, vôbec si ich nevážite, neberiete ohľad na ich potreby, veď aj oni majú rodinu s ktorou chcú stráviť poobedie. Pracujem dvanásť až šestnásť hodín a za tak náročnú prácu, takú plácu?! Stačí malá zmena celého systému a budete spokojní vy aj vodiči.

Za tri mesiace sa vystriedalo šesť vodičov.....

Ondrej Kazík

Ondrej Kazík

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som muž, ktorý chce vyjadriť slobodne svoj názor bez toho aby bol za svoj názor postihovaný. Chcem písať o všeličom, čo ma len napadne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu