reklama

Podnikať či nepodnikať?

Už dva roky zvažujem o tom, že začnem podnikať ako SZČO, stále však prepočítavam investície do podnikania, zisky a výdaje. Neviem sa rozhodnúť či s tým začať alebo nie. Nemám dostatok informácií alebo resp. nemá mi kto poradiť, či mám do toho ísť alebo nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Jedná sa o službu Preprava osôb nemotorovými vozidlami. Kde by som mal priemerný mesačný zisk 300 Euro. Po odpočítaní odvodov do ZP, prenájom priestorov, splátku úveru je čistý zisk cca 143,65 Eura (a to ešte nie sú zarátané odvody do SP). Teda ročný zisk by bol necelých 1724 Eura. Ak by som k výdavkom prirátal aj odvody do SP, tak som v mínuse.....

Po prečítaní článku „Minimálna výška odvodov pre SZČO od 1. 1. 2014 je 189,77 € (minimálny preddavok na zdravotné poistenie je 56,35 €, poistné na sociálne poistenie 133,42 €). Preddavok na zdravotné poistenie sa platí podľa výsledku ročného zúčtovania za rok 2012, ktoré zdravotné poisťovne doručili SZČO najneskôr v septembri 2013. Povinnosť platiť sociálne odvody sa posudzuje vždy k 1. 7. bežného roka podľa daňového priznania za predchádzajúci rok." sa mi do toho podnikania vôbec nechce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám obavy, že to bude ešte horšie!!! Nič tomu nenasvedčuje, že by sa podmienky pre podnikateľov teda pre SZČO mohli zlepšiť. Na druhej strane by som aj do toho šiel, veď možno po roku by som tieto služby mohol aj rozšíriť, ale stále ma odradzuje tá neistota a obava zo zlyhania a neuveriteľného finančného zaťaženia.

No oplatí sa vôbec na Slovensku podnikať ako SZČO?????

Ondrej Kazík

Ondrej Kazík

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som muž, ktorý chce vyjadriť slobodne svoj názor bez toho aby bol za svoj názor postihovaný. Chcem písať o všeličom, čo ma len napadne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu